Betere wereld

Rick volgde de politiek al enkele jaren op de voet toen hij drie jaar geleden besloot om lid te worden van een politieke partij. ‘Ik wilde de zijlijn verlaten en het veld in gaan. Na een “vergelijkend warenonderzoek” kwam GroenLinks voor mij als de beste naar voren. Ik vind van alles en wil graag zelf een bijdrage leveren aan een betere wereld.’

Rick klikte op de button van de GroenLinks website en in een mum van tijd zat hij aan de koffie met de voorzitter van GroenLinks Hoogeveen. Niet lang daarna werd hij gekozen als algemeen bestuurslid. En zoals dat wel vaker gaat: kort daarna werd hij benoemd in een specifieke rol: die van campagneleider.

Vol voor het klimaat

Even terug naar de “vergelijkende warentest”. Het klimaat was de grootste trigger voor Rick om lid te worden van GroenLinks. ‘GroenLinks gaat vol voor het klimaat en beperkt zich niet tot kretologie, maar komt met concrete voorstellen. Bijvoorbeeld de Stikstofwet. De voorstellen van GroenLinks zijn uitvoerbaar en dat spreekt mij aan!’

Daarnaast is de zorg een belangrijk thema voor Rick, helemaal omdat hij wijkverpleegkundige is. ‘Ik maak het dagelijks mee: de enorme werkdruk, de macht van de zorgverzekeraars, de administratieve rompslomp als gevolg van de marktwerking. Het gaat echt de verkeerde kant op en GroenLinks heeft dat goed in de gaten.’

Vrijwilligers werven