De landelijke kandidatencommissie van GroenLinks heeft hem op de zevende plek gezet. Het ziet er goed uit voor de enige kandidaat uit de drie noordelijke provincies. GroenLinks is normaal gesproken goed voor tien, elf zetels.

Henk is een echte topkandidaat.  Ervaren, kundig, passievol, authentiek: deze typeringen vang je op als je het over Henk Nijmeijer hebt. Daarnaast: verbinder, samenwerker, debater, strateeg. Henk is geworteld in GroenLinks, de regio en de lhbtqia+ gemeenschap. De afgelopen twintig jaar was hij voor GroenLinks actief als bestuurder en Statenlid. Hij werkt al decennia in de maatschappelijke velden onderwijs en zorg; op dit moment als bestuurder van een grote zorgorganisatie in Groningen.

Continu zoekt Henk naar verbinding; hij ontleent zijn successen aan investeren in relaties. Of zijn grootste succes nu is het convenant voor weidevogelbescherming of Drenthe Regenboogprovincie, wie zal het zeggen? Niet voor niets ondersteunen tal van bestuurders, raads- en Statenleden, wethouders en gedeputeerden in Noord-Nederland Henk’s kandidatuur….