Statenfractie

Drentse Statenfractie 2019-2023

Woensdag 20 maart 2019 waren de verkiezingen voor de Provinciale Staten van Drenthe. GroenLinks is herbij verdubbeld van 2 naar 4 zetels!
De vier statenleden van GroenLinks in Drenthe zijn: Hans Kuipers (fractievoorzitter), Henk Nijmeijer, RIa Haan en Ewoud Bos.
Hans en Henk beginnen aan een nieuwe termijn. Ewoud en Ria zijn nieuw in de fractie. We wensen ze alle vier veel succes in deze nieuwe Statenperiode!
Ga voor meer informatie over de fractieleden naar de pagina Mensen.

Foto:

(op de foto van links naar rechts: Ewoud, Hans, Ria en Henk)

Hans Kuipers, lijsttrekker GroenLinks Drenthe::

Hoi allemaal!

Dankzij vier jaar hard werken in Provinciale Staten én een fantastische campagne hebben we een schitterend resultaat geboekt. Langs deze weg wil ik iedereen bedanken die de afgelopen maanden betrokken is geweest. De uitslag is er naar: met vier zetels in Drenthe evenaren we ons hoogtepunt in de periode 1999-2003 (toen hadden we 5 van de 51 zetels, nu 4 van de 41).

De komende tijd gaat de fractie zich inspannen om dit resultaat ook te verzilveren: we maken een goede kans de komende vier jaar deel uit te maken van de coalitie.

Tijdens de ledenvergadering op 6 april hopen we dat we jullie hier al iets meer over kunnen vertellen. Voor nu kijken we terug op een mooie periode, waarin we hebben laten zien dat we niet alleen een politieke partij zijn – we zijn ook een vereniging die leeft!

Nogmaals hartelijk dank voor jullie inzet en graag tot snel!